L’educació de les dones en CTEM

Font: propia



Quan ens pregunten sobre una persona reconeguda en els Premis Nobel en ciències, sovint ix algú nom d’home, però i què passa amb les dones? No guanyen premis en ciències?

Les sigles CTEM són un acrònim  de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques que va encunyar la Fundació Nacional per a la Ciència dels Estats Units i que l’àmbit educatiu ha recollit com una nova manera d'ensenyar conjuntament aquestes matèriesn que integren punts en comú..

Sabem que l’enseyament d’aquestes matèries a l'escola no es fa d’una manera inclusiva, perquè hi ha uns estereotips molt marcats i la nostra societat identifica en aquests llocs de treball i investigació als homes. De fet, sols setze dones han guanyat el Premi Nobel en física, química o medicina des de 1903.

Segons dades de La UNESCO, hi haurà set milions de nous llocs de treball CTEM a Europa i no suficients persones per a omplir-los; pel que fa a l'alumnat matriculat en CTEM, sols el 35% són dones i dones graduades en CTEM al mon hi ha un 3%.

Per això, les desigualtats de gènere, els antics estereotips i l'escassa promoció de les matèries de ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques a les noies provoca que hi haja una manca de representació important de les dones en les universitats i en llocs de recerca.

Ací pots llegir una entrevista a Anne-Marie Imafidon, una jove enginyera britànica, on parla del foment de la vocació tecnològica entre les noies i de la necessitat de potenciar exemples a seguir.

Comentaris